Sunday, April 1, 2012

Zataar W Zeit The Dubai Mall

Salam..
Selamat pagi..
Haa..entry kali ni Kay nak share pasal hadiah yang dimenangi dari The Dubai Mall, selain dari hadiah jambangan bunga dari Worood..
Hurmm...hadiah kali ni juga menarik..(memang hadiah yang di tawarkan bukan calang-calang..itu yang menarik minat Kay untuk join competition yang dianjurkan..terdahulu (yang pertama) Kay dah menang tiket untuk tengok David Guetta live performing at Yas Arena..tapi disebabkan masalah yang tak bulih dielakkan, makanya Kay tak dapat l apegi ke Yas Arena yang terletak di Abu Dhabi, kemudian (yang kedua) Kay menang designer's Scarft juga mahal harga nya hehheh)
 Dan kalini (yang ketiga) Kay menang dar5 The Dubai Mall..
Hadiah nya ialah voucher makanan yang bernilai agak lumayan..
Heheh..(jadi dapur Kay akan tidak berasap untuk beberapa hari..makanan akan di tapau dari kedai..)
Kay dapat voucher makanan dari rangkaian makanan segera Zaatar W Zeit (ZwZ)..

Sedikit maklumat mengenai ZwZ ialah:
  1. Menyajikan makanan dari Lebanon (baked wrap concept)
  2. Sesuai untuk late nite eaters, quick bite or dinner party
  3. Di tubuhkan pada 1999
  4. Mula bertapak di United Arab Emirates (Abu Dhabi dan Dubai) sejak 2005
  5. Walaupun ZwZ merupakan rankaian fast food, tapi menyajikan hidangan yang segar dan sihat iaitu Salads, Appetizers, Dessert dan main course iaitu wrap dengan pelbagai pilihan seperti spicy chicken (marinated chicken with bell pepper, spinach, onions, melted cheese andZ barbeque sause) , beef (sama bahan-bahan amcam spicy chicken cuma ayam di ganti dengan beef), soujouk (spiced minced beef sausages with tomato cubes, pickles and mayo) dan banyak lagi jenis wrap..
  6. Zaatar is a delicious dried thyme mixed with sesame the traditional Lebanese way
  7. Zeut kalau tak silap Kay maksudnya minyak dalam bahasa Arab..hehheh..
Apa-apa pun, alangkah baik nya jika dapat berkongsi hadiah ini dengan Ibunda tercinta yang menjadi inspirasi semasa Kay join pertandingan Hari Ibu yang lepas..

Haish..masa Kay update entry ni, bau dari bunga segar yang Kay menang haritu sungguh mendamaikan..Kay letak atas meja..heheheh

Sekian..

Sedikit gambar yang dapat Kay kongsikan..Gambar diatas ialah ZwZ cawangan The Dubai Mall..Yang dalam bekas bulat tu ialah Halloumi Salad (Green Mix, Rocca, Baked Halloumi, Pine Seeds, Sun-Dried Tomato, and Purslane served with Balsamic Dressing)

No comments:

Post a Comment

Ayshah Bella ringan tulang

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera.  Apa khabar semua. Harap sihat hendaknya. Kita masih berperang dengan COVID 19. Elakkan tempat sesak, ...