Friday, October 12, 2012

Happy Birthday Hilmi

Salam dan selamat tengahari..
Sekarang ni pukul 2 petang..
Haa..entry kali ni Kay nak ceritakan pasal sambut birthday jiran sebelah rumah yang juga dari berasal dari bangsa serumpun iaitu Indonesia.
Haa..Kay tak sangka pulak akan berjumpa dengan jiran Indonesia di kawasan rumah baru ni sebab kebanyakan nya orang dari Middle East, Pakistan dan India..
Apa-apa pun Kay rasa happy sebab ada jiran serumpun..
Kebetulan meraka pun baru pindah masuk dan nak sambut birthday anak lelaki nya, Hilmi..
Tak rugi datang sebab ada Bakso!!!

So enjoy the pics!

Ini adalah tradisi Indonesia kalau sambut hari istimewa..Nasi kuning, begedil, telur puyuh, ayam panggag, tempe goreng sambal dan sebagainya. Aduh..tempe goreng bersama kacang tanah dan ikan bilis nya sangat sedap..haish..kena belajar macam mana nak buat ni dari Chef Om Randy..

Happy Birthday Hilmi.. Kek nya bertemakan Animals!!

Lucky potong kek sambil diperhatikan oleh kawan-kawan suaminya.Hilmi cranky sikit sebab dia tak selesa sebab tengah tumbuh gigi..

Bakso!!!

Me and my Indonesian friends!!Best juga Kay datang gathering ni sebab Kay dapat berjumpa dengan Vivi yang hobbynya menjahit dan punya 2 mesin jahit jenama Bernina!! Next time Kay akan melawat rumah Vivi untuk tengok mesin jahitnya!!From left (Kay, Lucky, Ella, Dian and Vivi)

No comments:

Post a Comment

Ayshah Bella ringan tulang

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera.  Apa khabar semua. Harap sihat hendaknya. Kita masih berperang dengan COVID 19. Elakkan tempat sesak, ...